poniedziałek, 20 marca 2017

Kurs na koszyczek wielkanocny

Witajcie :)

501 post na moim blogu ;) Wszystkich chętnych świętować ze mną 500 :) zapraszam tutaj.

Tymczasem dzisiaj na blogu scrapkowo.pl mam przyjemność pokazać Wam prosty koszyczek mydełkowy. Może i Wam się taki kursik przyda :)
 Bardzo prosto i przyjemnie się je robi, a w dodatku można im nadać naprawdę indywidualny charakter.

Nasz koszyczek po skończeniu pracy będzie wyglądał tak:



Kurs podzieliłam na dwie części. 


Część I - przygotowanie koszyczka

1. Materiały:
- mydełko - ja preferuję ten kształt, ale to kwestia gustu
- szpilki - na jedną stronę potrzebujemy ok 26 szt --> razem ok 65
- wstążka satynowa 6 mm w dowolnym kolorze
- klej na gorąco lub inny do przymocowania pałąka
- drucik na pałąk - u mnie florystyczny
- nożyczki




2. W mydło wbijamy szpilki w kształcie, tak aby powstał owal - robimy to od góry i dołu mydła, mniej więcej symetrycznie - co 5-6 mm mniej więcej (w chwili obecnej wbijam mniej więcej po 25-26 szpilek u dołu i góry - taka ilość wystarcza by koszyczek był odpowiednio pełny wstążki, zbyt duża ilość szpilek powoduje z kolei, że trudno jest wstążkę przeciągnąć pomiędzy nimi)

Dla ułatwienia mydełko dzielę najpierw na 4, a potem dodaję kolejne szpilki między nimi.



Do góry nogami...


 i lecimy drugą stronę


 po tym etapie mydło wygląda tak



3.  Okręcanie wstążką
 Zahaczamy szpilką wstążkę i zaczynamy ją okręcać wokół szpilek z góry na dół.

 



4. Okręcanie szpilek


Okręcamy tasiemkę idąc od szpilki do szpilki. W ten sposób ja osobiście okręcam koszyczek 3 razy.

 





 5.  Przygotowanie pałąka - ucha

Odpowiedniej długości drucik delikatnie zmaruję początek klejem na gorąco, przyczepiam wstążkę i zaczynam okręcać. Na koniec także używam odrobiny kleju.


Gdy cały pałąk jest okręcony wyginam go w łuk


6. Klejem na gorąco mocuję do pozostałej części, częściowo wbijam też pałączek w mydło.



Część II - zdobienie

Zdobienie  jest już typowo przejawem Waszej kreatywności. Oto kilka moich podpowiedzi, co można wykorzystać:

Materiały:
- nożyczki
- klej na gorąco lub inny
- kwiatki papierowe, materiałowe, plastikowe...
- kurczaczki, biedronki, ptaszki
- sizal
- mech
- jajeczka
- wykrojnik liście - myślę że fajnie by liscie wyglądały z foarmiranu do tego koszyczka, niestety akurat nie miałam w domu




Zdobienie
1. U mnie podstawą są liście, które przykryłam sizalem, wszystko kleję na klej na gorąco




 2. Dodawanie kolejnych różnorści wg gustu i uznania
jajka, kwiaty.

 bazie, borowinka
 kurczaczek




Swoje koszyczki mam zwyczaj pakować w folię, do tego etykietka z napisem Alleluja


I prezent gotowy :)


P. S. jeśli Ktoś zdecyduje się zrobić koszyczek wg kursu, bardzo proszę o link zwrotny w komentarzu - z wielką przyjemnością zobaczę :)




20 komentarzy:

  1. O raju! świetne są ! pomysł przedni i wykonanie pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ufff, ale się napracowałaś!!! Koszyczki prezentują się świetnie i super kursik ich wykonania:). Pozdrawiam:).

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczne koszyczki! Świetnie opisałaś proces tworzenia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne są te Twoje koszyczki i na pewno ładnie pachną:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny kursik i bardzo dokładny. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, your baskets are gorgeous!! I love how you put them together!! They look amazing!! Have a great day!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjny ten kursik kochana.. Nawet nie wiedziałam że tak można mydło wykorzystać..

    OdpowiedzUsuń
  8. O, nie widziałam jeszcze takiego koszyczka. Bardzo mi się podoba zarówno sam pomysł, jak i Twoje wykonanie :) Fajny kurs przygotowałaś. Jeśli kiedyś się zdecyduję, to się pochwalę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale cudo!!! Przepięknie wyglądają te koszyczki :DDD. Kurs rewelacyjny!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspanialy koszyczek a kursik bomba. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Prześliczny koszyczek. Super kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam już sporo takich koszyczków na swoim koncie, ale miło było popatrzeć jak robią je też i inni, śliczne są :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaki świetny, pomysłowy koszyczek, nie widziałam takich jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo pomysłowy kurs na koszyczek :) Śliczności z tego wyszły.

    OdpowiedzUsuń
  15. Olu, jestem pod wrażeniem koszyczka, nie dosć, że bardzo urokliwy to..idealny pomysł na prezent wielkanocny. ŚLICZNY!! Dziękuje za kursik, pozdrawiam ciepło i serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajnie to wygląda, może spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. czad!
    świetny pomysł, i pachnący!

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny kurs, kusisz by spróbować.

    OdpowiedzUsuń